Systemy wymiany linków

Narzędzia SEO, Pozycjonowanie Sierpień 12th, 2008

Warto zacząć od krótkiego wstępu na temat systemów wymiany linków, przede wszystkim: czym są i jaki jest ich cel? Nie jest tajemnicą, że google wartościuje strony głównie w oparciu o linki prowadzące do nich. Oczywiście znaczenie ma nie tylko ich ilość, ale także ich jakość, tematyczność witryn, z których linki prowadzą do naszej strony oraz ich przyrost.

Pewnie nie raz widziałeś oferty wymiany linków, tzn. „ja umieszczę link do twojej strony u siebie wzamian za to samo z twojej strony”, najczęściej by przystąpić do takiej transakcji trzeba spełniać określone kryteria, pagerank, ilość linków prowadzących do naszej witryny, pomińmy to. Teraz wyobraźmy sobie, że przystąpiliśmy do kilku takich wymian, nie zyskaliśmy tym sposobem zbyt wielu linków, a do tego co jakiś czas musimy sprawdzać ich obecność na odpowiednich stronach. Nie mówię, że warto z tego rezygnować, te linki będą zazwyczaj wartościowe, ale mamy w tej materii pewne ograniczenia, nie chcemy przecież kilkunastu czy kilkudziesięciu linków na naszym wartościowym serwisie. Wymieniać się można, tworzyć zaplecze dla niego i stamtąd linkować także można.

Wracając do tematu system wymiany linków to coś co robi to wszystko za nas, proces jest zautomatyzowany, my tylko to kontrolujemy. Podstawową, ale bardzo istotną różnicą jest fakt, że takim działaniem zyskamy dużą ilość linków, jednak będą one znacznie mniej wartościowe. Linki w systemach są przydzielane oddzielnie na każdej podstronie, wymiana ręczna przedstawiona wcześniej zazwyczaj obejmuje cały serwis, a więc link będzie umieszony na każdej jego podstronie (bynajmniej linki te nie będą przez googla liczone kilkunastokrotnie), w tym także co najistotniejsze na głównej stronie serwisu.

Nie wszystkie systemy wymiany linków działają w identyczny sposób, nie do każdego warto dodać daną stronę, poza tym przecież nie zainstalujemy wszystkich systemów na raz, więc należy wybrać te najbardziej efektywne i te za które dostaniemy względnie dużą ilość punktów, które z kolei bedziemy mogli wymienić na linki dla naszej strony. Jeśli chodzi o różnice to systemy dzielą się na 2 grupy: stałe i rotacyjne. Pierwsze z nich przydzielają linki na stałe, tzn. że jeżeli nasz link zostanie umieszczony przez system na pewnej stronie, to tam pozostanie, w rotacyjnych z kolei linki są wymieniane co jakiś czas, np. co kilka dni czy nawet przy każdym odświeżeniu strony. Przy tej ostatniej opcji przy każdym odświeżeniu przeglądarki na stronie z zainstalowanym systemem będziemy widzieli inny zestaw linków.

Których warto używać? Odpowiedź jest względnie prosta, obydwu. W początkowym etapie pozycjonowania warto się skupić na linkach stałych. Proces linkowania musi wyglądać na naturalny, więc musimy się postarać o linki, które nie będą ginąć, a których przyrost będziemy w pełni kontrolować.

Przy systemach rotacyjnych wiele zależy od szczęścia, czy nasz link zostanie wylosowany akurat dla robota jakiejś wyszukiwarki czy może zwyklego uzytkownika internetu. Możemy mieć przyrost widziany okiem robotów, duży bądź niewielki. Linki stałe są z pewności bezpieczniejsze, a systemy rotacyjne są bardziej skuteczne. Przy linkach stałych na efekty trzeba czekać znacznie dlużej, przy linkach rotacyjnych jesteśmy w stanie osiągnąć pozycje przede wszystkim mniejszym kosztem i w krótkim czasie, czego dowodzą poczynione testy i obserwacje, dlatego warto stopniowo linkować strone także systemami rotacyjnymi, szczególnie przy frazach trudniejszych. Jeśli chodzi o indeksowanie stron przeznaczonych pod systemy wymiany linków, to tutaj stosujemy jedynie te drugie, zależy nam przecież na czasie i skuteczności, na pozycjach niekoniecznie.

Należy cały czas pamiętać o przyroście, przede wszystkim nie atakujemy od razu czym tylko możemy, nie chcemy filtra, więc spokojnie, najpierw stałymi, potem dodajemy rotację, wszystko z wyczuciem i rozwagą, nikt nie osiąga stabilnej pozycji w tydzień. Zakładam, że większość osób czytających bloga ma pewne pojęcia o pozycjonowaniu, jednak jeszcze raz wspomnę, jeśli chcemy wypozycjonować stronę na hasło dzwonki, to taki anchor dodajemy do systemu, przede wszystkim taki. Jeśli dodamy „dzwonki, tapety, gry java” to wcale nie będzie lepiej, ale wręcz przeciwnie, nie kombinuj, proste jest piękne. Żeby nie było aż tak prosto dodaj oprócz dzwonki także dzwonki na telefon i dzwonki na komórkę i przydziel im jakieś punkty, powiedzmy 70% na dzwonki i po 15% na dwa pozostałe hasła. Będzie to wyglądało bardziej naturalnie, i najważniejsze – nie bój się testować. Jeśli nic nie stracisz, nic nie zyskasz, doświadczenie – o to w tym chodzi.

Na koniec wstępu warto przytoczyć raz jeszcze odwieczną zasadę: nie warto instalować systemu na pozycjonowaniej stronie, to osłabia naszą stronę, więc jeżeli nam naprawdę na niej zależy nie instalujmy tam systemów. Wyznacznikiem tego czy warto przyłączyć stronę do systemu daną strone powinna być ilość otrzymanych za nią punktów, każdy system ma specyficzny algorytm punktowania stron. Oczywiście punkty z większości systemów można swobodnie odsprzedać inkasując w ten sposób comiesięczne opłaty za ich wykorzystanie. Popyt na nie na dzień dzisiejszy jest całkiem spory. Przejdźmy zatem do opisu kilku moim zdaniem tych najbardziej godnych polecenia wytworów.

Linkme.pl – krótko w 3 słowach, jeden z najstarszych systemów, obecnie nr 1 jeśli chodzi o linki stałe i przede wszystkim skuteczny; na początku polecam ustawić 2 linki dziennie, zależnie jeszcze od tego na ile anchorów będziemy pozycjonowali daną stronę

Linkme

  • podział stron na kategorie elite i slim, do pierwszej grupy strony o unikalnej treści
  • zarówno strony jak i linki, by zostały zaakceptowane muszą być już w indeksie google
  • brak możliwości transferu punktów pomiędzy kontami
  • nie wartościuje stron po parametrze site w google, ilość podstron sprawdza sam system

Seo.net.pl – rotacyjny system, stosunkowo młody, sukcesywnie wzbogacany o nowe opcje, nr 1 obok e-weblinka; myśle, że warto zacząć od 1000 lub mniej punktów na anchor

Seo.net.pl

  • system wartościuje strony w oparciu o parametr site w google oraz pagerank dla strony głównej
  • możliwość przelewu punktów między kontami

E-weblink – system rotacyjny sygnowany nazwiskiem Xanna, skuteczny i stabilny, działa od ponad roku

  • bardziej rozbudowany algorytm wartościowania stron, pod uwagę są brane m.in. ilość stron dla danego serwisu w google (tzw. parametr site) oraz w yahoo, ilość linków prowadzących do naszej strony głównej wg yahoo, pagerank, a także ilość linków wychodzących z naszej strony, a więc prowadzących do innych adresów
  • system nie pobiera prowizji, tzn. utrzymuje się w pełni z kont PRO dobrowolnie opłacanych przez użytkowników
  • możliwość transferu punktów dla kont PRO
  • ograniczona ilość linków dla jednego konta (401)

e-Weblink

Obecnie ceny punktów kształtują się na poziomie 250zł dla Seo.net.pl oraz 400zł dla E-weblink za 100tys. punktów.

Miłej zabawy!

Tagi: , , , ,

Skomentowano 1 raz

  1. ciekawe. na samych linkach na zapleczu mozna zarabiac:)

Dodaj komentarz